Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wytrzymałość/Jakość wydruku
#1
Cześć, 
W jaki sposób zwiększyć wytrzymałość druku? 

Posiadam filament: http://www.tusze.info/niebieski-filament...97007.html (tyle że mój jest 1 kg) i szczerze mówiąc żałuję że go kupiłem... 

Temperatura głowicy: 255-260 stopni
Temperatura stołu: 100 stopni + BuildTak

Ten filament bardzo mocno odkleja się od stołu dlatego zastosowałem BuildTak ponieważ taśma nie dawała rady. 
Próbowałem skalibrować temperaturę drukując "wieżę" kalibracyjną zaczynając od 260 stopni i przy ~245 stopniach filament przestał się wypychać i dodatkowo zapchała mi się rurka która znajduje się w hotendzie, musiałem ją wymienić.

Dodatkowo drukując np. wysoką, pustą w środku rurę mam w niej "mech":
   
Sam wydruk nie jest wysokiej jakości, warstwy można bardzo łatwo rozdzielić. Mech powstaje gdy drukarka ją wypełnia (25%, jednak przy wyższym wypełnieniu jest tak samo)
Przy drukowaniu "statycznych" elementów (tak jak w tym przypadku) ustawiam wysokość warstwy na 0.3mm (domyślnie 0.2mm).  

Co tak na prawdę mogę zrobić? Tego filamentu zostało mi około 200-300g, następne mam szpule PLA i ABS z noviPlast i mam nadzieje że będzie lepszej jakości Oczko
Odpowiedz
#2
To że się odkleja to nie zależy raczej od samego filamentu, a w dużej mierze od wypoziomowania stołu. Spróbuj zejść z dyszą, żeby na pierwszej warstwie lekko rozsmarowywało ją na stole, co da ci dużą przyczepność. Z czasem będziesz mógł poeksperymentować endstopem osi Z, aby jak najmniej Ci rozsmarowywało, ale żeby dalej mocno wydruk przylegał do stołu. Co do tych nitek na zdjęciu to wygląda na to, że źle ustawiona jest średnica ścieżki- jest za mała przez co warstwy się nie sklejają. Spróbuj ustawić extrusion multipler na 1 i temperaturę druku 250 stopni i zobaczysz jak wyjdzie. Zostaw na razie wysokość warstwy na 0.2mm. Najpierw rozwiążmy problem nie przyklejania się do stołu i rozwarstwiania się druku Uśmiech
>> Nie pomagam na PW. Od tego jest forum Uśmiech >> Koniecznie sprawdź: Jak dodawać załączniki

1 problem = 1 wątek
Odpowiedz
#3
Stół jest wypoziomowany, w każdym z rogów kartka przechodzi z lekkim oporem.
Zacząłem już eksperymentować endstopem osi Z jednak kończy się to zbyt mocnym przyleganiem do buildtaka, co znów kończy się oderwaniem modelu z kawałkiem arkusza :/

Jeśli chodzi o "extrusion multipler" to rozumiem że jest to w Slic3rze? Korzystam z Cura jednak spróbuję.
Odpowiedz
#4
W Cura to się chyba Flow nazywa. Jaka średnica dyszy? Jadąc na 250st.+ Hot endem z ptfe w środku długo nie pożyje ta wkładka. Skalibrowane dobrze kroki dla ekstrudera? Jaki ekstruder, że przy 245st. Nie daje rady? Ta rura miała być okrągła? Skąd ta deformacja? Dużo można spekulować. Za mało info. Daj fotę jak druk wygląda z boku.
Odpowiedz
#5
Skończył mi się ten 'słaby' ABS i zacząłem drukować z PLA (myślę że lepszej jakości).
Temperatura dyszy to 200 stopni, a stół ma 70 stopni (chociaż myślę że może być mniejsza i też będzie okej).
Posiadam dyszę 0.4mm. Flow mam ustawiony na 75% aby elementy były spasowane jednak na 85% też były nitki.

Ta rura miała być okrągła, jest zdeformowana ponieważ sprawdzałem trwałość druku.
Extruder to dokładnie ten: http://www.banggood.com/MK89-Dual-Extrud...95903.html

Kroki są dobrze skalibrowane ponieważ gdy wypuszczam np. 20mm to wciąga 20mm.

Jeśli chodzi o problem z odklejaniem się druku to ewidentnie winę miał złej jakości filament i źle wypoziomowany stół.

Dodatkowo gdy drukuję z PLA to załączam nawiew na wydruk (takie coś http://www.thingiverse.com/thing:1963992) ponieważ w przeciwnym razie podginają mi się rogi.

Jutro wstawię zdjęcia z druku przykładowego sześcianu, chyba że wolicie coś innego Oczko

Sprawdzę także rozwarstwianie się wydruku, ponieważ możliwe że winę także miał filament.
Odpowiedz
#6
odklejanie się druku jest zazwyczaj związane ze źle wypoziomowanym stołem albo za duża odległością dyszy od stołu. nawiew na PLA jest zdecydowanie potrzebny, ponieważ PLA zostaje za długo plastyczne przez co mogą się rogi podwijać, albo wydruki będą zlane, tzn. warstwy. Rozwarstwianie się druku może mieć praktycznie taki powód, że filament nie trzyma średnicy, albo podawane jest za mało filamentu, ale to ostatnie w Twoim wypadku raczej odpada Uśmiech
>> Nie pomagam na PW. Od tego jest forum Uśmiech >> Koniecznie sprawdź: Jak dodawać załączniki

1 problem = 1 wątek
Odpowiedz
#7
Na ABSie też stosowałem nawiew gdy podwijał mi się wydruk jednak wtedy filament stawał się mniej wytrzymały.
W przypadku PLA tak jak mówisz - warstwy się zlewały jednak nawiew pomógł.

/edit

Za tydzień spróbuję wydrukować tą samą rurę z PLA, zobaczę czy wtedy będą nitki.

Zamieszam jeszcze zdjęcie wydruku z PLA. 
Prędkość 45mm
Wypełnienie 25%
Warstwa 0.2mm
Temperatura dyszy 200 stopni
Stół 70 stopni
Flow 85%

Wysokość modelu to 2mm.
Średnica modelu to 4 cm

   

Występują przerwy pomiędzy ścieżkami, ustawiłem Flow na 100% i niestety jest tak samo a wręcz powiedziałbym że jest gorzej:

   

Według etykiety na szpuli rekomendowana temperatura to 190-210 stopni.
Odpowiedz
#8
Hmm wygląda trochę jak by filament ostro nie trzymał średnicy. Ale nasuwa mi się coś innego.. dobrze masz skalibrowane kroki dla osi? Druknij kostkę 40x40x40 suwmiarka w rękę i sprawdź wymiary. Może oś Z ci za szybko ucieka a drukarka podaje filamentu jak na niższą warstwę i przez to nie klei?
Odpowiedz
#9
Wydrukowałem sześcian 2x2x2 cm

Ustawienia w Cura:
   

Tak prezentuje się kostka:

Góra (ta czarna kropka to naznaczenie markerem):
   

Dół:
   

Oś X:
   

Oś Y:
   

Jeśli chodzi o wymiary to:
Wysokość: 20 mm
Wzdłuż osi Y: 20 mm
Wzdłuż osi X: 19,7 mm

Sama kostka jest stosunkowo twarda, nie rozwarstwia się.

Jeśli chodzi o PLA to jest to dokładnie: http://get3d.pl/sklep/noviplast-pla-yell...en-175-mm/
Według etykiety średnica to 1,75mm +- 0,05mm
Odpowiedz
#10
Sprawdź czy radełko masz czyste, nie zapchane oraz czy masz dobry docisk filamentu. Bo też miałem takie objawy i się okazało że był słaby docisk.
>> Nie pomagam na PW. Od tego jest forum Uśmiech >> Koniecznie sprawdź: Jak dodawać załączniki

1 problem = 1 wątek
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości