Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
impulsator arduino-licznik energii elektrycznej
Witam!
Jestem na etapie ukończenia mojego niedużego projektu którym jest podłączenie analogowego (tego z tarczą) licznika energii elektrycznej do esp8266. (jak sie sprawdzi to również wodomierz) Układ oparty jest o komparator lm393 oraz czujnik odbiciowy cny70. Całość działa działa prawie dobrze ale czasami potrafi zgubić impuls.
Do celów kalibracji potrzebuje mały programik na arduino który miałby dwa zadania
- generować np. 100 mrugnięć diody o czasie trwania mrugnięcia np. 50ms 
- a na drugim pinie odczytać czy wszystkie impulsy się pojawiły.
i to wyświetlić na porcie szeregowym. Nie musiałbym wtedy stać przy liczniku i testować godzinami czy wprowadzone zmiany w układzie
są prawidłowe.
Byłbym bardzo wdzięczny gdyb ktoś mógł mi taki kod napisać ponieważ w programowaniu jestem całkowicie zielony.
\po ukończonym projekcie obiecuje sie pochwalić w dziale projekty.
Pozdrawiam
Odpowiedz
http://feriar-lab.pl/kurs-arduino/
Baw i edukuj się
Uśmiech
Odpowiedz
(21-04-2018, 15:57)nobody@all napisał(a): Witam!
Jestem na etapie ukończenia mojego niedużego projektu którym jest podłączenie analogowego (tego z tarczą) licznika energii elektrycznej do esp8266. (jak sie sprawdzi to również wodomierz) Układ oparty jest o komparator lm393 oraz czujnik odbiciowy cny70. Całość działa działa prawie dobrze ale czasami potrafi zgubić impuls.
Do celów kalibracji potrzebuje mały programik na arduino który miałby dwa zadania
- generować np. 100 mrugnięć diody o czasie trwania mrugnięcia np. 50ms 
- a na drugim pinie odczytać czy wszystkie impulsy się pojawiły.
i to wyświetlić na porcie szeregowym. Nie musiałbym wtedy stać przy liczniku i testować godzinami czy wprowadzone zmiany w układzie
są prawidłowe.
Byłbym bardzo wdzięczny gdyb ktoś mógł mi taki kod napisać ponieważ w programowaniu jestem całkowicie zielony.