Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M90 by Ptaaq
#1
Cześć zacząłem walkę z budowaniem swojego M90. Mechanika jest już w większości gotowa i chciałem zacząć łączyć elektornikę i póki co mam kilka takich pytań:
1) Będę używał sterowników DRV 8825 zauważyłem, że względem A4988 te sterowniki mają inny rozstaw pinów do cewek silnika. Rozumiem, że mogę wpiąć ten sterownik tak jak normalnie do rampsa, tylko wtedy analogicznie do pinów zmodyfikować podłączenie silników?

Dodatkowo wyczytałem w internecie, że wykorzystuje się inny wzór na ustawienie Vref mianowicie:
I_TripMax= Vref/(5*Rs), czy to prawda?

2) Mam endstopy mechaniczne  wlutowane na płytkach z trzema nóżkami. Jak je odlutuje to wystarczy, że wykorzystam piny NC i COM i odpowiednio podłącze do rampsa? - jak je poprawnie podłączyć, bo widzę, że straszą popaloną elektroniką w przypadku błędnego podłączenia.
Odpowiedz
#2
Cześć,
przy DRV nic nie trzeba zmieniać, ułożenie pinów jest takie same. Wzór na vref to prąd silnika podzielony na 2, czyli jak masz np. silnik z prądem 1A na cewkę to dzielisz to 2, co daje 0,5 -> więc vref trzeba ustawić na 0.5V. Co do endstopów to można zrobić dokładnie jak piszesz Oczko Popalone elektroniki wynikają z tego, że ktoś ten endstop podpina na odwrót, co powoduje zwarcie. Natomiast jak wylutujesz go z płytki i podłączysz pomiędzy GND, a sygnał w Rampsie to będzie ok Uśmiech
>> Nie pomagam na PW. Od tego jest forum Uśmiech >> Koniecznie sprawdź: Jak dodawać załączniki

1 problem = 1 wątek
Odpowiedz
#3
1) Jak mam silniku unipolarne - 6 pin, zlokalizowałem skrajne wyprowadzenia cewek to skąd mam wiedzieć który pin to 1A, który 1B ? Czy po prostu przyjąć jak leci patrząc na wtyczkę 1A 2A - 1B 2B? Jakby silnik kręcił w inną stronę to chyba wystarczy zamienić przewody cewek? Dobrze myślę?

2) Jakie śrubki najlepsze są do montowania endstopów do plastików?

3) Czy w miejscu gdzie śruba napędzająca oś Z wchodzi w plastik (ten z łożyskami) jest potrzebna jakaś sprężyna? (bo widziałem na jakimś filmiku w internecie)
Odpowiedz
#4
1A i 1B to jest jedna cewka a 2A i 2B to druga cewka. W unipolarnych zazwyczaj jest że, 1. i 3. pin to 1. cewka, a 4. i 6. pin to 2. cewka. Jeżeli silnik będzie tylko buczeć to znaczy że przewody od którejś cewki są zamienione, albo dwie cewki chcą pchać od odwrotnym kierunku. Co do śrubek to chyba nie ma jednej definicji, moim zdaniem dobre będą te, które będą pasować Uśmiech Ja robię tak że rozwiercam otwory w plastiku, żeby były minimalnie mniejsze od śruby i przykręcam je np. śrubkami M3. Sprężyna nie jest potrzebna. Jeżeli plastik jest dobry to nakrętka powinna się w nim trzymać. Zakładam, że ktoś dał sprężynę po to, żeby skasować luzy.
>> Nie pomagam na PW. Od tego jest forum Uśmiech >> Koniecznie sprawdź: Jak dodawać załączniki

1 problem = 1 wątek
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości